Hvorfor os?
Levering inden for 3-4 hverdage
Gratis fragt ved ordrer fra 450,00kr.
Tilfredshedsgaranti i 60 dage
Tillid fra over 3M abonnenter
Levering inden for 3-4 hverdage
Gratis fragt ved ordrer fra 450,00kr.
Tilfredshedsgaranti i 60 dage
Tillid fra over 3M abonnenter
Levering inden for 3-4 hverdage
Gratis fragt ved ordrer fra 450,00kr.
Tilfredshedsgaranti i 60 dage
Tillid fra over 3M abonnenter
Levering inden for 3-4 hverdage
Gratis fragt ved ordrer fra 450,00kr.
Tilfredshedsgaranti i 60 dage
Tillid fra over 3M abonnenter
Gratis rådgivning

1. GENERELLE BESTEMMELSER

Udbyder og administrator af webshoppen NATURESFINEST, ejer af indholdet og tilknyttede tjenesteydelser, er selskabet Nutrisslim, proizvodnja in distribucija živil, d.o.o.:

  • adresse: Obrtniška ulica 4, 1292 Ig, Slovenien

  • Momsnummer: SI42005485 (udbyderen er momspligtig)

  • Matrikelnummer: 3711676000

  • Kontaktoplysninger:

registreret ved Byretten i Ljubljana under sagsnr. 2010/9888 (herefter benævnt udbyderen eller NUTRISSLIM).

Disse handelsbetingelser for webshoppen NATURESFINEST (herefter benævnt “handelsbetingelserne”) regulerer driften af webshoppen NATURESFINEST, udbyderens virksomhed i webshoppen NATURESFINEST, salget af produkter, der er tilgængelige i webshoppen NATURESFINEST, brugerens og kundens rettigheder og forpligtelser samt forretningsforholdet mellem udbyderen og kunden, og gælder for alle brugere og kunder i webshoppen NATURESFINEST.

Brugen af webshoppen NATURESFINEST er betinget af disse handelsbetingelser, som er udarbejdet i overensstemmelse med Forbrugeraftaleloven, Lov om elektronisk kommunikation og Lov om udenretlig bilæggelse af forbrugertvister samt de til enhver tid gældende regler i Republikken Slovenien vedrørende e-handel og forbrugerbeskyttelse.

Brugeren og kunden er bundet af de handelsbetingelser, der er gældende på tidspunktet for afgivelsen af en onlineordre, hvor brugeren i forbindelse med ordren særskilt gøres opmærksom på handelsbetingelserne og ved afgivelsen af ordren bekræfter at være bekendt med dem.

Ved at afgive en onlineordre eller registrere sig i webshoppen NATURESFINEST bekræfter brugeren udtrykkeligt, at han/hun er bekendt med hele indholdet af disse handelsbetingelser og er bundet af deres bestemmelser, og at han/hun indgår i et kontraktforhold med udbyderen samt garanterer at være over 18 år og juridisk i stand til at indgå en bindende aftale eller bekræfter at være i stand til at bære de rettigheder og forpligtelser, der følger af dette kontraktforhold.

Såfremt du ikke accepterer disse handelsbetingelser eller dele heraf, bedes du straks ophøre med at tilgå webshoppen.

2. BETYDNING AF UDTRYK

Udtrykkene, der anvendes i disse vilkår og betingelser, har følgende betydning:

  1. NATUREFINEST – er en onlinebutik på hjemmesiden naturesfinestfoods.dk og er en del af NUTRISSLIM, som administrerer hjemmesiden og muliggør en forbindelse til denne onlinebutik.
  2. Udbyder – er NUTRISSLIM, som driver en onlinebutik på hjemmesiden naturesfinestfoods.dk.
  3. Besøgende – er enhver fysisk eller juridisk person, der besøger NATUREFINEST, men ikke er registreret som en registreret bruger.
  4. Bruger – er en besøgende, der i overensstemmelse med onlinebutikkens vilkår og betingelser får et brugernavn på hjemmesiden, der er det samme som deres e-mailadresse, og indstiller en adgangskode.
  5. Produkter – er ting eller varer og tjenester, der tilbydes af udbyderen i onlinebutikken.
  6. Køber – er enhver fysisk eller juridisk person, der køber produkter fra udbyderens tilbud i onlinebutikken.
  7. Forbruger – er en fysisk person, der erhverver eller bruger produkter og digitalt indhold til formål uden for deres professionelle eller indtægtsgivende aktivitet.
  8. Producent – ​​er en virksomhed, der fremstiller færdigvarer eller komponenter eller erhverver råvarer, eller en anden person, der præsenterer sig selv som producent af varerne med sit firmanavn, varemærke eller andet kendetegn på varerne. Importøren og distributøren af ​​varer, der ikke er fremstillet i Republikken Slovenien, producentens repræsentationskontor i Republikken Slovenien eller enhver anden person, der giver indtryk af at være producenten ved at mærke varerne med sit navn, varemærke eller andet kendetegn, betragtes også som producent.
  9. Onlinepris – er den pris, der er gældende i udbyderens onlinebutik, og den kan afvige fra prisen i fysiske butikker. Eventuelle lavere onlinepriser kan være separat markeret i onlinebutikken.
  10. Interoperabilitet – er digitalt indholds eller digitale tjenesters evne til at fungere med hardware eller software, der adskiller sig fra den, som digitalt indhold eller digitale tjenester af samme type normalt bruges med.

3. BRUG AF "NATUREFINEST" ONLINEBUTIKKEN OG PRODUKTUDLOD

Ondsindet brug af NATURESFINEST onlinebutikken er forbudt. Ved at bruge NATURESFINESTs onlinebutik garanterer du, at:

  • du er fuldt ud i stand til at indgå en bindende kontrakt, og du forpligter dig til ikke at forsøge at logge ind på onlinebutikken eller bruge onlinebutikken i tredjeparts navn,
  • ved at bruge den ikke vil forårsage forstyrrelser i onlinebutikken, og at du ikke vil bruge eller forstyrre onlinebutikken på nogen måde, der ville være i strid med loven eller de generelle vilkår og betingelser for brug af webstedet, som er offentliggjort og tilgængelige på dette link (klik).

Bestilling i NATURESFINESTs onlinebutik foregår på slovensk via internettet, 24 timer i døgnet og 7 dage om ugen, og produkter kan vælges og bestilles fra produktlisten, og alle produkter er tilgængelige, så længe lager haves.

4. TILGÆNGELIGHED AF INFORMATION

Udbyderen forpligter sig til, at kunden – inden kunden er bundet af et tilbud eller indgåelse af en aftale – får stillet følgende informationer til rådighed, medmindre de allerede fremgår tydeligt af omstændighederne:

  1. oplysninger om udbyderens virksomhed (firmanavn, adresse og registreringsnummer),

  2. kontaktoplysninger, som gør det muligt for brugeren at kommunikere hurtigt og effektivt (e-mail, telefon),

  3. oplysninger om produkternes væsentligste egenskaber (herunder muligheder og betingelser for eftersalgsservice og frivillig garanti – kommerciel garanti),

  4. oplysninger om produkternes tilgængelighed (hvert produkt, der fremgår af webshoppen, skal være tilgængeligt inden for den leveringstid, kunden vælger på baggrund af udbyderens tilbudte muligheder),

  5. oplysninger om betingelserne for levering eller udførelse af produkter (metode, sted og leveringstidspunkt),

  6. den endelige pris på produktet, inklusive skatter, eller metoden til at beregne prisen, hvis det på grund af varens art ikke er muligt at beregne den på forhånd,

  7. oplysninger om eventuelle yderligere transport-, leverings- eller forsendelsesomkostninger eller en advarsel om, at sådanne kan forekomme, hvis de ikke kan beregnes på forhånd,

  8. oplysninger om betalingsmetoder, betalingsbetingelser samt betingelser og frister for levering eller opfyldelse,

  9. fristen for at kunne træde tilbage fra aftalen og betingelserne herfor; desuden, hvis og i hvilket omfang kunden selv skal afholde omkostninger ved returnering af varer – alt sammen på kundens særlige eller udtrykkelige anmodning,

  10. oplysninger om udbyderens klageprocedure, herunder alle oplysninger om kontaktperson eller kundeservice,

  11. oplysninger om den lovbestemte garanti for varens overensstemmelse,

  12. forklaring om muligheden for udenretlig tvistbilæggelse samt oplysninger om andre retsmidler.

5. PRISER

Alle priser er angivet i EUR og inkluderer allerede moms (herefter kaldet moms), medmindre andet udtrykkeligt er anført.

Alle priser i webshoppen NATURESFINEST gælder for produkterne og inkluderer ikke leveringsomkostninger eller tillæg afhængig af den valgte betalingsmetode. Priserne præsenteres som webpriser.

Priserne, der er offentliggjort i webshoppen NATURESFINEST, ændres løbende og fastsættes også på grundlag af særlige kampagnetilbud, lancering af nye produkter eller markedsføringskampagner. Ved produkter på tilbud fremgår det tydeligt, hvad produktets normale pris er (overstreget), samt hvad kampagneprisen er. Rabatten gælder kun for de produkter, der er omfattet af de pågældende kampagneaktiviteter.

I henhold til de betingelser, der er fastlagt i disse handelsbetingelser, gælder priserne på tidspunktet for afgivelse af ordren, eller de priser, der var gældende på det tidspunkt, hvor udbyderens informationssystem modtog ordren.

Priserne har ingen forudbestemt gyldighedsperiode og gælder derfor kun, indtil de ændres. På trods af udbyderens store bestræbelser på at sikre de mest aktuelle og korrekte oplysninger kan der ske fejl i prisangivelsen. I sådanne tilfælde, samt i tilfælde hvor produktprisen ændrer sig under behandlingen af ordren, dvs. fra afgivelse af ordren i webshoppen til bekræftelse af ordren, vil udbyderen:

  • informere kunden herom og meddele de nye priser, hvorved kunden i så fald har mulighed for at ændre sin ordre eller helt eller delvist annullere den eller bekræfte ordren til de nye priser – alt sammen uden ekstra omkostninger; eller

  • give kunden mulighed for at træde tilbage fra købet og samtidig tilbyde en løsning til gensidig fordel og tilfredshed.

5.1 PROMOTIONSKODER

Promotionskoder er særlige fordele, som udbyderen lejlighedsvis kan tilbyde kunderne. Promotionskoder gælder kun i den periode og under de betingelser, der er angivet ved den enkelte kampagne. Promotionskoder kan ikke kombineres med hinanden og kan heller ikke anvendes sammen med andre kampagner, medmindre andet udtrykkeligt er fastsat ved den pågældende kampagne. Promotionskoder gælder ikke for produkter i kategorierne “Personlige tilskud” og “DNA-analyser” eller for produkter, hvor dette specifikt er angivet.

I tilfælde af teknisk fejl eller misbrug forbeholder udbyderen sig retten til at afvise promotionskoden.

5.2 MINDESTBESTELLWERT

Der Mindestbestellwert pro Bestellung beträgt 10,00 € (ohne Versandkosten). Bestellungen unter diesem Wert werden vom Anbieter nicht bearbeitet. Das Online-System weist den Kunden deutlich darauf hin und ermöglicht keinen Abschluss der Bestellung unter diesem Betrag.

6. BETALINGSMETODER

Udbyderen tilbyder i webshoppen NATURESFINEST følgende betalingsmetoder for både fysiske og juridiske personer, der er kunder uden særskilt aftale med udbyderen:

  • betaling med betalingskort: Mastercard, Visa og American Express,

  • betaling via PayPal – alle kort, der som standard understøttes via PayPal: Mastercard, Visa, Diners, Maestro-kort,

  • efterkravsbetaling – alle kort, der som standard understøttes via mobil POS-terminal: Mastercard, Visa, Diners, American Express, Maestro-kort, samt kontant betaling.

Betaling med betalings- eller kreditkort er kun mulig, hvis oplysningerne i brugerens profil for betaleren er identiske med oplysningerne i brugerens profil for kortholderen.

7. FAKTURA

Udbyderen skal ved levering af produkter udstede en faktura med en specifikation af prisen og alle omkostninger i forbindelse med købet og udlevere den til kunden.

Den online bestillingsformular, som kunden udfylder ved ordreafgivelsen, gælder ikke som faktura. Uanset købstype eller betalingsmetode vil fakturaen blive fremlagt for kunden ved leveringen af produktet.

Ved personligt køb og afhentning skal kunden modtage og beholde fakturaen umiddelbart efter købet og afhentningen. Ved levering af produkter til kundens adresse sender udbyderen fakturaen i skriftlig form til kundens adresse, efter at de bestilte produkter er leveret til kunden.

Kunden er forpligtet til at kontrollere rigtigheden af oplysningerne på fakturaen og underrette udbyderen om eventuelle fejl inden for 8 dage fra modtagelsen. Indsigelser vedrørende fakturaens rigtighed, der indgives senere, vil ikke blive taget i betragtning af udbyderen.

Udbyderen opbevarer en elektronisk kopi af den udstedte faktura i sin database i det tidsrum, der er nødvendigt for opbevaring af sådanne dokumenter i henhold til gældende lovgivning og regnskabsstandarder.

8. KØBEKONTRAKT

Købekontrakten mellem udbyderen og kunden indgås i det øjeblik, udbyderen bekræfter og afgiver ordren. Fra dette tidspunkt er alle priser og andre købsbetingelser fastlåst og gælder både for udbyderen og kunden.

Købekontrakten indgås på slovensk. Den gemmes i elektronisk form på udbyderens server og er til enhver tid tilgængelig for kunden i hans/hendes brugerprofil, og opbevares i det tidsrum, der er nødvendigt for opbevaring af sådanne dokumenter i henhold til gældende lovgivning og regnskabsstandarder.

9. KØBSFORLØB

Købsprocessen, der fører til indgåelsen af en købekontrakt, består af følgende tekniske trin:

  • Registrering af besøgende eller login for brugeren i webshoppen, hvor registrering eller login ikke er en betingelse for at anvende webshoppen eller købe produkter.

  • Søge efter og vælge et produkt.

  • Afgivelse af ordre.

  • Ordren modtages.

  • Ordren er under behandling.

  • Ordren bekræftes.

  • Produktet afsendes.

9.1 Registrering eller login i webshoppen

En besøgende kan via dette link på hjemmesiden naturefinest.si registrere sig som bruger og i overensstemmelse med disse handelsbetingelser få et brugernavn, som er identisk med brugerens e-mailadresse, samt vælge en adgangskode. Brugernavn og adgangskode identificerer entydigt brugeren og knyttes til de indtastede oplysninger. Adgangskoden er kun kendt af brugeren, som også er forpligtet til at sikre, at webshoppen anvendes i hans/hendes navn og med hans/hendes adgangskode kun af brugeren selv eller en person, der er bemyndiget til at handle på hans/hendes vegne.

Brugeren er forpligtet til i registreringsprocessen at angive de obligatoriske oplysninger, som fremgår af onlineformularen på det ovennævnte link. Udbyderen påtager sig intet ansvar for nøjagtigheden af de oplysninger, som brugeren indtaster. Ved registrering bekræfter brugeren udtrykkeligt:

  • at han/hun accepterer disse handelsbetingelser,

  • at han/hun er bekendt med og accepterer privatlivspolitikken samt de generelle vilkår for brug af hjemmesiden naturefinest.si,

  • og efter eget valg, at han/hun giver NUTRISSLIM tilladelse til at bruge hans/hendes telefonnummer og e-mailadresse til at sende informationer og tilbud om de produkter, udbyderen tilbyder.

Efter en vellykket registrering sender udbyderen en aktiveringslink til den e-mailadresse, der blev angivet ved registreringen, for at verificere, at e-mailadressen rent faktisk eksisterer.

Registrering er også mulig under købsprocessen.

Registrering eller login i webshoppen NATUREFINEST er ikke en forudsætning for at anvende webshoppen eller købe produkter.

9.2 Søgning og valg af produkt

Ordreafgivelsen foregår i tre trin:

  • I det første trin vises alle bestilte produkter i kurven sammen med antal og priser. Antallet af bestilte produkter kan ændres ved at indtaste et nyt antal, og et produkt kan fjernes fra kurven ved at klikke på ikonet »papirkurv«.

  • Det næste trin i købsprocessen er at klikke på knappen »afslut køb«, hvorefter der skal indtastes leveringsadresse, vælges betalingsmetode og indtastes oplysninger om betaleren. Sammen med oplysningerne om de bestilte produkter vises i dette trin også leveringsomkostningerne.

  • Ordren bekræftes ved at klikke på knappen »afgiv ordre«.

Ved at afgive ordren bliver den besøgende eller brugeren til kunde.

9.3 Afgivelse af ordre

Ordreafgivelsen foregår i tre trin:

  • I det første trin vises alle bestilte produkter i kurven sammen med antal og priser. Antallet af bestilte produkter kan ændres ved at indtaste et nyt antal, og et produkt kan fjernes fra kurven ved at klikke på ikonet »papirkurv«.

  • Det næste trin i købsprocessen er at klikke på knappen »afslut køb«, hvorefter der skal indtastes leveringsadresse, vælges betalingsmetode og indtastes oplysninger om betaleren. Sammen med oplysningerne om de bestilte produkter vises i dette trin også leveringsomkostningerne.

  • Ordren bekræftes ved at klikke på knappen »afgiv ordre«.

Ved at afgive ordren bliver den besøgende eller brugeren til kunde.

9.4 Ordre modtaget

Efter ordreafgivelsen modtager kunden en e-mail med besked om, at ordren er registreret i udbyderens informationssystem. Kunden har adgang til oplysninger om ordrestatus og indhold. Den juridiske status for en sådan ordre er »forudbestilling« og forpligter ikke udbyderen til at levere de bestilte produkter, før ordren er bekræftet af udbyderen.

Inden for 1 time efter modtagelsen af denne besked har kunden mulighed for at annullere ordren uden konsekvenser. Udover denne mulighed for annullering kan kunden ikke længere ændre indholdet af ordren, efter at den er afgivet.

9.5 Ordre under behandling

Når informationssystemet har registreret kundens ordre, og kunden ikke annullerer den inden for 1 time efter modtagelsen af meddelelsen om ordremodtagelsen, går ordren videre til behandling. Når udbyderen har gennemgået ordren, kontrollerer han tilgængeligheden af de bestilte produkter og bekræfter ordren eller afviser den med en begrundelse. Hvis det bestilte produkt ikke er på lager, vil kunden blive informeret herom via e-mail. I et sådant tilfælde tilbydes kunden:

  • udskiftning af det bestilte produkt, hvis kunden udtrykkeligt har tilladt dette i ordren, eller

  • reduktion af det endelige beløb svarende til værdien af det ikke-leverede produkt.

Udbyderen kan kontakte kunden telefonisk på det angivne nummer for at verificere ordreoplysningerne eller sikre korrekt levering.

9.6 Ordre bekræftet

Når ordren er bekræftet, informerer sælgeren kunden via e-mail om den forventede leveringstid.

Købsaftalen om de bestilte produkter mellem kunden og udbyderen er på dette tidspunkt endeligt indgået. Den juridiske status for en sådan ordre er »ordre« og forpligter udbyderen til at levere de bestilte produkter.

9.7 Forsendelse af produkt

Udbyderen forbereder eller sender produktet inden for den aftalte tidsfrist og informerer kunden herom via e-mail. I den elektroniske meddelelse orienterer udbyderen også kunden om politikken for returnering af produkter og oplyser kontaktpersoner i tilfælde af klager eller forsinkelser i leveringen.

Kunden kan til enhver tid i sin brugerkonto i webshoppen NATUREFINEST følge, hvilken fase hans/hendes ordre befinder sig i.

10. Levering og modtagelse af varer

Vi tilbyder levering til alle europæiske lande. Vores kontraktpartner for levering i Danmark er GLS Denmark A/S (herefter “GLS”). Sælger forbeholder sig dog retten til at vælge et andet fragtfirma, hvis dette giver en mere effektiv ordreafvikling.

Leveringstiden for produkter på lager er typisk 1–2 hverdage til adresser i Danmark, medmindre GLS angiver en længere leveringstid for den pågældende adresse. For øvrige produkter gælder den leveringstid, der fremgår af det enkelte produkt i webshoppen. Alle produkter i webshoppen er tilgængelige inden for en rimelig tidsfrist.

Leveringsomkostninger beregnes efter GLS’ gældende takster og inkluderer fragtfirmaets servicegebyrer. Omkostningerne afhænger af pakkens størrelse og vægt. Det samlede beløb tillægges ordren og fremgår tydeligt, inden køberen bekræfter købet.

Leveringsomkostningerne omfatter ikke eventuel emballageforsikring. Når forsendelsen med de bestilte varer er overdraget til GLS, bærer sælger ikke ansvar for fysisk skade, ødelæggelse eller tab af forsendelsen. Sælger er heller ikke ansvarlig for manglende indhold eller hvis forsendelsen viser tegn på at have været åbnet. I sådanne tilfælde skal køber selv indgive en reklamation direkte til GLS. Forsendelsen skal indleveres på nærmeste GLS-pakkeshop i samme stand, som den blev modtaget, uden ændringer, og der skal udfyldes en reklamationsrapport. Sælger vil i samarbejde med GLS sikre, at reklamationen behandles hurtigst muligt.

Køber er forpligtet til at modtage den bestilte vare på den aftalte dag og det aftalte leveringssted samt betale i henhold til den valgte betalingsmetode ved ordreafgivelsen. Ved modtagelsen bekræfter køberen med sin underskrift mængden og kvaliteten af de leverede produkter.

Hvis køber undlader at afhente pakken med sin ordre, på trods af gentagne beskeder fra sælger eller GLS, returneres pakken til sælger. Hvis ordren er betalt med en anden metode end efterkrav, har køber ret til at få pakken tilsendt igen mod betaling af omkostningerne til genfremsendelsen. Køber kan ikke kræve tilbagebetaling, hvis de returnerede varer er beskadiget, og sælger har i sådanne tilfælde ret til at destruere de beskadigede produkter.

11. Ret til at nægte levering af produkter

Udbyderen forbeholder sig retten til at nægte levering af et produkt til kunden, især i følgende tilfælde:

  • hvis kunden har udestående forpligtelser over for udbyderen,

  • hvis kunden misbruger retten til returnering af varer i henhold til forbrugerlovgivningen,

  • hvis kunden ved tidligere ordre har opført sig uhøfligt, fornærmende, voldeligt, skændtes med, råbt ad eller på anden måde truet leveringspersonalet,

  • hvis kunden på nogen måde påfører udbyderen forretningsmæssig skade (f.eks. gentagne ordrer og efterfølgende annulleringer osv.).

12. Fortrydelsesret

Forbrugeren har ret til inden 60 dage fra modtagelsen af produkterne at meddele sælgeren, at han/hun træder tilbage fra aftalen, uden at skulle angive nogen begrundelse for beslutningen.

For at udøve fortrydelsesretten skal forbrugeren give udbyderen en utvetydig erklæring om sin beslutning om at træde tilbage fra aftalen på udbyderens e-mailadresse [email protected]. Til dette formål kan forbrugeren valgfrit anvende den elektroniske formular, som er offentliggjort og tilgængelig via dette link (klik). I så fald sender udbyderen straks forbrugeren en bekræftelse pr. e-mail på modtagelsen af en sådan fortrydelsesformular eller meddelelse om tilbagetrædelse.

Returnering af det modtagne produkt til udbyderen inden for fortrydelsesfristen betragtes som en meddelelse om tilbagetrædelse.

Fristen for tilbagetrædelse (meddelelsen herom) begynder at løbe, når:

  • forbrugeren eller en tredjepart, som ikke er transportøren, og som er udpeget af forbrugeren, får faktisk besiddelse af produktet,

  • forbrugeren eller en tredjepart, som ikke er transportøren, og som er udpeget af forbrugeren, får faktisk besiddelse af det sidste produkt, hvis aftalen omfatter flere produkter bestilt i én ordre,

  • forbrugeren eller en tredjepart, som ikke er transportøren, og som er udpeget af forbrugeren, får faktisk besiddelse af den sidste forsendelse eller det sidste parti, hvis leveringen består af flere forsendelser eller partier,

  • forbrugeren eller en tredjepart, som ikke er transportøren, og som er udpeget af forbrugeren, får faktisk besiddelse af det første produkt, hvis levering sker regelmæssigt i en bestemt periode.

For at overholde fortrydelsesfristen er det tilstrækkeligt, at meddelelsen om udøvelse af fortrydelsesretten sendes, inden fristen på 60 dage udløber.

Forbrugeren bærer alene udgifterne ved returnering af produktet eller det digitale indhold, der leveres på et fysisk medium.

Produktet skal returneres til udbyderen med posten senest 60 dage efter afsendelse af meddelelsen om tilbagetrædelse.

Forbrugeren skal returnere de modtagne produkter ubeskadigede og i uændret mængde, medmindre produktet er blevet ødelagt, beskadiget, gået tabt eller mængden er reduceret uden forbrugerens skyld. Forbrugeren hæfter for enhver værdiforringelse af produktet som følge af håndtering, der ikke er nødvendig for at fastslå produktets art, egenskaber og funktion.

I henhold til forbrugerlovgivningen kan producenten stille krav om, at produktet returneres i sin originale emballage. Da emballagen udgør en integreret del af produktet, skal den returneres i samme stand som ved modtagelsen (dvs. ubeskadiget og i uændret mængde). Der skal også medfølge en kopi af fakturaen eller et andet gyldigt dokument.

Hvis forbrugeren træder tilbage fra denne aftale, tilbagebetaler udbyderen uden unødig forsinkelse og senest 60 dage fra modtagelsen af meddelelsen om tilbagetrædelse alle betalinger modtaget, bortset fra eventuelle ekstraomkostninger som følge af valg af en anden leveringsform end den billigste standardlevering, som tilbydes af virksomheden. Tilbagebetalingen sker med samme betalingsmiddel, som blev anvendt til den oprindelige transaktion, medmindre andet er aftalt (forbrugeren har valgt en anden metode), eller hvis tilbagebetaling med samme betalingsmiddel ikke er mulig på grund af dets natur, og udbyderen ikke påføres yderligere omkostninger herved. Gavekort betragtes som et betalingsmiddel ved tilbagetrædelse og refunderes til forbrugeren som gavekort, mens den indbetalte del af beløbet tilbagebetales. Udbyderen har ret til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil produktet er modtaget retur, eller der er fremlagt dokumentation for, at produktet er returneret til udbyderen.

Muligheden for at træde tilbage fra aftalen i henhold til forbrugerlovgivningen gælder ikke for:

  • produkter, der hurtigt kan forringes eller har en kort udløbsdato,

  • forseglede produkter, som ikke er egnede til returnering af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager, hvis forbrugeren har brudt forseglingen efter levering,

  • produkter, der på grund af deres art er uløseligt blandet med andre varer,

  • produkter, der er fremstillet efter forbrugerens specifikke anvisninger eller tilpasset til forbrugerens personlige behov, og

  • andre tilfælde fastsat i forbrugerlovgivningen.

13. LEVERANDØRENS ANSVAR FOR MANGLENDE OVERENSSTEMMELSE

Varer anses for at være i overensstemmelse, når de:

  • svarer til beskrivelse, type, mængde og kvalitet og har funktionalitet, kompatibilitet, interoperabilitet og andre egenskaber som krævet i salgsaftalen,

  • er egnet til det særlige formål, som køberen har oplyst leverandøren om senest ved indgåelsen af salgsaftalen, og som leverandøren har accepteret,

  • leveres sammen med alt tilbehør og brugsanvisninger, herunder installationsvejledning, som fastsat i salgsaftalen,

  • er egnet til de formål, som varer af samme type normalt anvendes til,

  • har den kvalitet og svarer til den prøve eller model, som leverandøren har stillet til rådighed for køberen inden indgåelsen af salgsaftalen,

  • leveres sammen med det tilbehør, herunder emballage, installationsvejledninger eller anden vejledning, som køberen med rimelighed kan forvente at modtage,

  • foreligger i den mængde samt med de egenskaber og øvrige karakteristika, herunder holdbarhed, funktionalitet, kompatibilitet og sikkerhed, som er sædvanlige for varer af samme type, og som køberen med rimelighed kan forvente under hensyn til varens karakter og eventuelle offentlige udtalelser afgivet i reklame eller mærkning af leverandøren eller andre i det forudgående led i aftalekæden, herunder producenten, medmindre leverandøren kan bevise, at:

    • leverandøren ikke kendte til udtalelsen og med rimelighed ikke kunne forventes at kende til den,

    • udtalelsen var rettet inden indgåelsen af salgsaftalen på samme eller tilsvarende måde, som den var afgivet, eller

    • udtalelsen ikke kunne have påvirket beslutningen om at købe varen.

For varer med digitale elementer er leverandøren ansvarlig for varens overensstemmelse i henhold til bestemmelserne i forbrugerlovgivningen.

Køberen kan gøre sine rettigheder gældende vedrørende manglende overensstemmelse, hvis han underretter leverandøren herom inden for 2 måneder fra den dag, hvor manglen blev konstateret. I meddelelsen skal køberen præcist beskrive manglen. Køberen skal give leverandøren mulighed for at undersøge varen, som køberen påstår ikke er i overensstemmelse.

I tilfælde af manglende overensstemmelse er køberen, der har underrettet leverandøren, berettiget til på de betingelser og i den rækkefølge, som fremgår af forbrugerlovgivningen, at:

  • kræve, at sælgeren uden omkostninger bringer varen i overensstemmelse,

  • kræve en forholdsmæssig nedsættelse af købesummen eller træde tilbage fra salgsaftalen og kræve tilbagebetaling af det betalte beløb.

Køberen kan ikke træde tilbage fra salgsaftalen, hvis manglen er uvæsentlig.

Rettighederne i dette kapitel tilkommer kun købere, der i henhold til forbrugerlovgivningen anses for forbrugere.

14. LEVERANDØRENS ANSVAR FOR MATERIELLE MANGLER

En mangel er væsentlig, hvis:

  • varen ikke har de egenskaber, der er nødvendige til det særlige formål, som køberen køber den til, og som leverandøren kendte eller burde have kendt,

  • varen ikke har de egenskaber og fortrin, der udtrykkeligt eller stiltiende er aftalt eller foreskrevet,

  • leverandøren har leveret en vare, der ikke svarer til prøve eller model, medmindre prøven eller modellen kun blev vist som orientering,

  • varen ikke har de egenskaber, der er nødvendige for dens normale brug eller til omsætning, idet varens egnethed til normal brug vurderes i forhold til en sædvanlig vare af samme type og under hensyn til eventuelle udtalelser om varens egenskaber afgivet af leverandøren eller producenten, især i reklame, præsentation af varen eller angivelser på selve varen.

Køberen kan gøre sine rettigheder gældende vedrørende væsentlige mangler, hvis han underretter leverandøren herom inden for 2 måneder fra den dag, hvor manglen blev konstateret, via:

hvor køberen i meddelelsen skal beskrive manglen nærmere og give leverandøren mulighed for at undersøge varen. Til dette formål kan køberen også – uden at være forpligtet hertil – benytte den elektroniske formular, der er offentliggjort og tilgængelig via dette link (klik).

Leverandøren er ikke ansvarlig for væsentlige mangler, der viser sig, efter at der er gået 2 år fra det tidspunkt, varen blev leveret.

En køber, der rettidigt har underrettet leverandøren om en væsentlig mangel, har ret til at:

  • kræve, at leverandøren udbedrer manglen eller leverer en anden vare uden mangel (opfyldelse af aftalen),

  • kræve en nedsættelse af købesummen,

  • træde tilbage fra aftalen.

Sælgeren skal skriftligt svare køberen på kravet senest 8 dage efter modtagelsen, hvis manglens eksistens eller korrektheden af varen bestrides. Hvis manglen ikke bestrides, skal sælgeren snarest muligt, dog senest inden for 8 dage, imødekomme køberens krav.

Sælgeren forbeholder sig retten til at afvise køberens krav om væsentlig mangel i tilfælde af, at:

  • den returnerede vare er beskadiget af køberen eller ubrugelig som følge af forkert håndtering fra køberens side,

  • den returnerede vare ikke har sikkerhedsforsegling eller ikke er i originalemballagen.

For øvrige rettigheder og forpligtelser i forbindelse med væsentlige mangler finder bestemmelserne i forbrugerlovgivningen og obligationsretten direkte anvendelse.

Rettighederne i denne artikel tilkommer kun købere, der er juridiske personer.

15. GARANTI

Produkter har garanti, hvis dette er angivet på garantibeviset eller på fakturaen. Garantien er gyldig under forudsætning af, at anvisningerne i garantibeviset følges, samt ved fremvisning af fakturaen. Garantiperioderne er angivet på garantibeviserne eller på fakturaen.

Oplysninger om garanti findes også på produktsiden i webshoppen. Hvis der ikke findes oplysninger om garanti, betyder det, at produktet ikke har garanti, eller at oplysningerne på nuværende tidspunkt ikke er kendt. I sidstnævnte tilfælde kan brugeren kontakte leverandøren, som vil give opdaterede oplysninger.

Leverandøren yder garanti for produkterne i overensstemmelse med gældende lovgivning i Republikken Slovenien.

16. REKLAMATION

Køberen kan reklamere et produkt, hvis det ikke opfylder specifikationerne eller ikke har de egenskaber, der er angivet i garantibeviset udstedt af leverandøren, eller i relevant reklame, som var tilgængelig ved bestilling eller tidligere.

Køberen kan indgive en reklamation via:

Ved indgivelse af en reklamation udfyldes en reklamationsrapport. I rapporten anføres køberens bemærkninger samt det ønskede valg af løsning på reklamationen. Køberen har ret til at vælge løsning, og hans krav (ombytning af varen eller tilbagebetaling) registreres i rapporten. Reklamationsrapporten udfærdiges i to eksemplarer, hvoraf ét udleveres til køberen.

Leverandøren behandler reklamationer i overensstemmelse med gældende lovgivning i Republikken Slovenien.

17. RETUREMBALLAGE

Ved en ordre, der indeholder et produkt, hvor returemballage kræves (f.eks. kasse), tillægges automatisk et beløb for den pågældende emballage. Hvis køberen returnerer emballagen ved modtagelse af ordren, vil leverandøren tilbageføre det opkrævede beløb til køberens konto i webshoppen NATUREFINEST som kredit, som køberen kan anvende ved næste ordre.

18. SIKKER ONLINEHANDEL

Websiderne til bestilling af produkter og dataoverførsler er beskyttede og teknisk eller elektronisk sikrede. Leverandøren forpligter sig til at træffe alle rimelige sikkerhedsforanstaltninger for at sikre sikkerheden af alle betalingsdata ved køberens bestilling. Leverandøren er ikke ansvarlig for eventuelt datatyveri, medmindre dette skyldes leverandørens uagtsomhed.

For at beskytte mod misbrug af betalings- og kreditkort kan leverandøren verificere oplysninger relateret til køberens ordre. Hvis en betaling ikke gennemføres på grund af misbrug af kreditkort, vil dette blive dokumenteret. Enhver mistænkelig eller usædvanlig brug af kreditkort vil blive indberettet til de relevante myndigheder.

19. SIKKERHEDSFORANSTALTNINGER

NUTRISSLIM er ikke en autoriseret sundhedsudbyder og har ikke den faglige ekspertise til at diagnosticere, undersøge eller behandle helbredstilstande. Derfor giver NUTRISSLIM ikke medicinsk eller psykologisk rådgivning, diagnoser eller behandling. Du påtager dig derfor risikoen og ansvaret for brugen af de oplysninger, der er opnået via webshoppen NATUREFINEST.

Webshoppen NATUREFINEST kan give nyttige sundhedsrelaterede oplysninger, men de er ikke beregnet som erstatning for professionel rådgivning, diagnose eller behandling eller for din egen vurdering. Oplysningerne om produkterne og andre råd i webshoppen udgør derfor heller ikke en erstatning for passende lægehjælp i tilfælde af helbredsproblemer og er ikke lægefagligt anerkendt til forebyggelse af sygdomme. Du er klar over, at alle oplysninger og alt indhold i webshoppen NATUREFINEST udelukkende har informativ karakter og ikke er beregnet som erstatning for professionel rådgivning.

Produkter og oplysninger i webshoppen NATUREFINEST er heller ikke blevet vurderet af statslige institutioner og er ikke beregnet til diagnosticering, behandling eller forebyggelse af sygdomme. Oplysningerne er udelukkende vejledende og ikke ment som erstatning for rådgivning fra din læge eller anden sundhedsperson.

Om brug, risiko og bivirkninger skal du konsultere din læge eller apoteker, inden du anvender produkterne. Gravide og ammende frarådes brugen af vores produkter, ligesom børn og personer med helbredsproblemer. Inden brug af produkterne skal du altid rådføre dig med en læge eller apoteker. Hvis du tager medicin eller andre kosttilskud, og hvis du har mistanke om helbredsproblemer, skal du ligeledes på forhånd rådføre dig med din læge eller apoteker.

20. ANSVARSBEGRÆNSNING

Udbyderen bestræber sig på at levere passende billeder for alle varer til salg på hjemmesiden. Eventuelle æstetiske forskelle mellem billedet og det faktiske produkt påvirker ikke produktets specifikationer.

Udbyderen bestræber sig på at give klare og grundige oplysninger om de væsentlige egenskaber ved de solgte produkter, som er angivet på produktets emballage, og er derfor ikke ansvarlig for eventuelle fejl i oplysningerne. Udbyderen gør sit bedste for også at sikre, at oplysningerne på NATUREFINEST’s onlinebutik er ajourførte og korrekte, men egenskaber, leveringstid eller pris på produkterne kan ændre sig så hurtigt, at sælgeren ikke når at opdatere de offentliggjorte oplysninger rettidigt. I sådanne tilfælde vil sælgeren informere køberen om ændringerne og give ham mulighed for at annullere eller ændre ordren (se punkt 5).

På NATUREFINEST’s onlinebutik kan der også forekomme tredjepartsoplysninger: brugeranmeldelser, kommentarer og produktbedømmelser, som er en del af webshoppen og beregnet til fællesskabet af brugere. Udbyderen har ingen kontrol over disse oplysninger og kan derfor ikke garantere deres nøjagtighed, modtage eller videreformidle klager herover, men forbeholder sig retten til at afvise offentliggørelse af indhold, der indeholder åbenlyse usandheder, er vildledende, stødende, obskønt eller i strid med almindelige moralske normer eller den offentlige orden.

21. PRIVATLIVSPOLITIK OG ALMINDELIGE VILKÅR

En del af disse handelsbetingelser udgøres også af:

  • Privatlivspolitikken, som er offentliggjort og tilgængelig via dette link (klik),

  • De generelle vilkår, som er offentliggjort og tilgængelige via dette link (klik).

Retten til indsigt, berigtigelse, sletning eller begrænsning af behandlingen af personoplysninger, samt retten til dataportabilitet vedrørende dine data, og retten til at gøre indsigelse mod behandlingen, kan du gøre gældende skriftligt via e-mail til [email protected].

Denne e-mailadresse kan også anvendes til yderligere afklaringer.

22. ÆNDRINGER AF HANDELSBETINGELSER

Udbyderen forbeholder sig retten til til enhver tid at ændre disse handelsbetingelser. De generelle vilkår opdateres løbende og er tilgængelige i den gældende version på hjemmesiden.

Ændringer træder i kraft straks efter offentliggørelse. Ovenstående gælder dog ikke for ændringer eller tilføjelser, der ikke påvirker rettigheder og/eller forpligtelser for besøgende, brugere eller kunder (fx typografiske fejl eller åbenlyse fejl i teksten). Sådanne fejl kan NUTRISSLIM rette til enhver tid uden forudgående varsel.

23. KLAGER OG TVISTER

Udbyderen respekterer gældende lovgivning om forbrugerbeskyttelse og bestræber sig på at etablere et effektivt system til håndtering af klager samt udpege en kontaktperson, som køberen kan henvende sig til i tilfælde af problemer:

Behandlingen af klager er fortrolig.

Udbyderen bekræfter inden for 5 arbejdsdage, at klagen er modtaget, informerer køberen om, hvor længe behandlingen forventes at tage, og holder ham løbende orienteret om sagens forløb. Hvis udbyderen ikke imødekommer klagen, vil køberen blive informeret om årsagerne til afslaget samt vejledt om mulighederne for videre klagebehandling.

Udbyderen er bevidst om, at en væsentlig egenskab ved forbrugertvister, især ved retlig behandling, er den manglende proportionalitet mellem kravets økonomiske værdi og de omkostninger, der opstår ved selve tvistens løsning. Udbyderen tilstræber derfor, at tvister løses i mindelighed. For tvister og uoverensstemmelser i forbindelse med NATUREFINEST’s webshop, hvor alle andre muligheder for forlig er udtømt, er domstolen i henhold til lovgivningen i Republikken Slovenien kompetent.

I overensstemmelse med lovgivningen anerkender udbyderen ingen udbyder af alternativ tvistbilæggelse som kompetent til at løse en forbrugertvist, som forbrugeren måtte rejse i henhold til loven om alternativ tvistbilæggelse. Udbyderen offentliggør derfor et elektronisk link til platformen for onlinebilæggelse af forbrugertvister (ODR):

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SL

Disse handelsbetingelser er underlagt de gældende love i Republikken Slovenien. Hvis en del af disse betingelser viser sig at være ugyldig eller ikke kan håndhæves i henhold til gældende lovgivning i Republikken Slovenien, erstattes den ugyldige eller ikke-håndhævelige bestemmelse af en gyldig og håndhævelig bestemmelse, der i videst muligt omfang svarer til formålet med den oprindelige bestemmelse, mens resten af betingelserne forbliver uændrede og i kraft.

24. AFSLUTTENDE BESTEMMELSE

For købsaftaler indgået før den 26. januar 2023 gælder bestemmelserne i forbrugerloven (Uradni list RS, nr. 98/04 – officielt konsolideret tekst, 114/06 – ZUE, 126/07, 86/09, 78/11, 38/14, 19/15, 55/17 – ZKolT og 31/18).

Ig, 12.12.2023

Betingelser for modtagelse af e-mails

Modtageren af Nutrisslim e-nyhedsbrevet giver Nutrisslim d.o.o. tilladelse til at indsamle, behandle og opbevare de afgivne personlige oplysninger i overensstemmelse med loven om beskyttelse af personlige oplysninger.
Nutrisslim d.o.o., Obrtniška ulica 4, 1292 Ig, Slovenien (Operatøren) vil udelukkende bruge de data, der opnås ved registrering på hjemmesiden, til følgende formål:

  • udsendelse af e-nyheder og nyttige tips via e-mail
  • meddelelser om begivenheder
  • meddelelse om abonnementsbetingelserne
  • tilrettelæggelse af præmiespil med deltagerne via e-mail
  • statistiske og markedsanalyser, brugersegmentering, sporing af klik og åbning af e-mails for at forbedre og tilpasse indholdet af e-mails
  • direkte markedsføring eller udsendelse af e-mails med tilbud, nyheder og information, kampagner og fordele for virksomheden og virksomhedens partnere
  • brug til telefonopkald (herunder mobiltelefoner), SMS og posttjenester.

 

Operatøren beskytter de indhentede data i overensstemmelse med loven om beskyttelse af personoplysninger og i overensstemmelse med sine interne love, der er vedtaget på grundlag af loven.
Operatøren vil under ingen omstændigheder videregive eller afsløre de indhentede data til tredjeparter.
Indhentede data, der opbevares permanent eller indtil indehaveren tilbagekalder dem:

  • e-mail-adresse
  • navn og efternavn, på grund af behovet for personlige e-mails
  • adresse, telefon, fødselsdato eller fødselsår, køn, andre segmenteringsdata fra segmenteringsansøgningsskemaet og målrettede budskaber
  • data om tidligere køb med henblik på segmentering og målrettede budskaber
  • data fra undersøgelser og spørgeskemaer om livsstil med henblik på segmentering og målrettede budskaber
  • hvilke beskeder brugeren åbnede, og hvilke links han/hun klikkede på i beskederne med henblik på analyse, segmentering og målrettede beskeder.

 

Operatøren kan også videregive de indsamlede personoplysninger til sin kontraktlige databehandler, som udelukkende må behandle oplysningerne inden for rammerne af Operatørens instrukser og tilladelser, og som i henhold til en skriftlig kontrakt indgået med Operatøren er forpligtet til at sikre et passende beskyttelsesniveau for personoplysningerne.
Operatøren af personoplysninger skal på brugerens anmodning:

  • at bekræfte, om hans/hendes personoplysninger behandles, og give ham/hende indsigt i, transskription eller kopi af de personoplysninger, der vedrører ham/hende
  • at give en udskrift af personoplysninger vedrørende ham/hende
  • give oplysninger om databehandlingsmetoder.

Hvilke vitaminer passer til dig?
Byg din unikke formel – tilpasset din krop og dine mål.

Søg efter kategori